Autori:
Danijela Obradović, magistar, OŠ“Desanka Maksimović“ Valjevo; Mira Jovanović, Doktor pedagoških nauka , Akademija strukovnih studija Šabac, Odsek studija
Realizatori:
Danijela Obradović, magistar, OŠ“Desanka Maksimović“ Valjevo; Mira Jovanović, Doktor pedagoških nauka , Akademija strukovnih studija Šabac, Odsek studija
Oblast:
deca/učenici kojima je potrebna dodatna podrška u obrazovanju
Kompetencija koju program razvija kod ciljne grupe:
nastavnik razredne nastave – kompetencije nastavnika za podršku razvoju ličnosti deteta i učenika ;
nastavnik predmetne nastave – osnovna škola – kompetencije nastavnika za podršku razvoju ličnosti deteta i učenika ;
direktor/pomoćnik direktora – kompetencije direktora za praćenje i unapređivanje rada zaposlenih;
stručni saradnik u školi – nisu objavljeni standardi kompetencija
Prioritetna oblast:
Primena inkluzivnog i demokratskog pristupa u vaspitanju i obrazovanju u cilju obezbeđivanja kvalitetnog obrazovanja za sve (individualizacija i diferencijacija, prevencija osipanja iz obrazovanja, pružanje dodatne obrazovne podrške učenicima iz osetljivih grupa uključujući i podršku prelasku učenika na sledeći nivo obrazovanja i vaspitanja, rad sa darovitim učenicima)
Opšti ciljevi:
Obogaćivanje znanja nastavnika o fenomenu darovitosti, senzibilizacija nastavnog kadra na potrebe i mogućnosti darovitih učenika, sticanje znanja o oblicima i metodama vaspitno-obrazovnog rada sa darovitim učenicima u osnovnoj školi
Specifični ciljevi:
Sticanje znanja o prirodi fenomena darovitosti, o faktorima razvoja darovitosti, o različitim tipovima i nivoima darovitosti, o specifičnostima porodičnog i emocionalnog statusa darovitih učenika, o darovitima koji podbacuju; unapređenje nastavničkih veština značajnih za napredovanje darovitih učenika, sticanje znanja o specifičnim vaspitno-obrazovnim potrebama darovitih, o procesu otkrivanja i identifikacije darovitih, o metodama i oblicima vaspitno- obrazovnog rada sa darovitim učenicima, uključujući i individualni obrazovni plan za darovite učenike (IOP3)
Očekivani ishodi obuke:
Po završetku obuke očekuje se da će učesnici biti osposobljeni da: – razlikuju tradicionalne i savremene naučne koncepcije darovitosti – prepoznaju darovitog učenika, uključujući različite tipove i nivoe darovitosti – primene nastavničke veštine koje podržavaju razvoj i napredovanje darovitih učenika – odgovore na obrazovne potrebe darovitih učenika – primene različite metode i oblike vaspitno-obrazovnog rada sa darovitim učenicima – prepoznaju problem podbacivanja darovitih – izrade adekvatan pedagoški profila darovitog učenika – izrade i realizuju individualni obrazovni plan za darovitog učenika (IOP3) – pruže sveobuhvatnu podršku darovitim učenicima u vaspitno-obrazovnom procesu
Teme programa:
1. dan
Otvaranje seminara, predstavljanje učesnika, pojmovna određenja darovitosti
Naučne koncepcije darovitosti
Novija istraživanja darovitosti značajna za školsku praksu i implicitne teorije o darovitosti
Razvoj darovitosti, tipovi i nivoi darovitosti
2. dan
Porodični i emocionalni status darovitog deteta
Vaspitno-obrazovne potrebe darovitih učenika
Identifikacija darovitih i oblici vaspitno-obrazovnog rada sa darovitim učenicima u osnovoj školi
Individualni obrazovni plan za darovite učenike u osnovnoj školi; Podbacivanje darovitih učenika
Broj učesnika:
30
Trajanje programa:
dana: 2
bodova: 16
Cena:
2.700,00 dinara po učesniku, za grupu od 30 učesnika (80.000,00 bruto). Cena pokriva honorar realizatora, troškove materijala, štampanja uverenja, administrativne troškove. U cenu nisu uračunati putni troškovi i eventualno potrebe za smeštajem predavača ukoliko je kilometraža veća od 300 km u jednom pravcu.
Course Features
- Lectures 0
- Quizzes 0
- Duration 2 days
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes