Autori:
Marija Ratković, Master, PhD kandidatkinja – doktorantkinja, Centar za biopolitičku eduk., Centar za istraž.
Realizatori:
Jelena Medan, diplomirana ekonomistkinja, LBS Pančevo; Vesna Trifunović, Doktorka nauka, Etnografski institut SANU; Marija Ratković, Master, PhD kandidatkinja – doktorantkinja, Centar za biopolitičku eduk., Centar za istraž.; Nikola Beljić, Dr Master Specijalista inž organ nauka, Akadem strukov studija Šabac Opšta bol L.L Šabac
Oblast:
zdravstveno vaspitanje
Kompetencija koju program razvija kod ciljne grupe:
nastavnik razredne nastave – kompetencije nastavnika za podršku razvoju ličnosti deteta i učenika ;
nastavnik predmetne nastave – osnovna škola – kompetencije nastavnika za podršku razvoju ličnosti deteta i učenika ;
nastavnik predmetne nastave – gimnazija – kompetencije nastavnika za podršku razvoju ličnosti deteta i učenika ;
nastavnik opšteobrazovnih predmeta – srednja stručna škola – kompetencije nastavnika za podršku razvoju ličnosti deteta i učenika ;
nastavnik stručnih predmeta – srednja stručna škola – kompetencije nastavnika za podršku razvoju ličnosti deteta i učenika ;
nastavnik u školi za obrazovanje odraslih – kompetencije nastavnika za podršku razvoju ličnosti deteta i učenika ;
nastavnik opšteobrazovnih predmeta – u srednjoj umetničkoj školi (muzičke, baletske, likovne) – kompetencije nastavnika za podršku razvoju ličnosti deteta i učenika ;
nastavnik stručnog predmeta u osnovnoj/srednjoj umetničkoj školi (muzičke, baletske, likovne) – kompetencije nastavnika za podršku razvoju ličnosti deteta i učenika ;
nastavnik izbornih i fakultativnih programa/predmeta – kompetencije nastavnika za podršku razvoju ličnosti deteta i učenika ;
saradnik (pedagoški, andragoški asistent i pomoćni nastavnik) – kompetencije nastavnika za podršku razvoju ličnosti deteta i učenika ;
vaspitač u domu učenika – kompetencije vaspitača u domu učenika i školi sa domom učenika za pružanje podrške učenicima;
direktor/pomoćnik direktora – kompetencije direktora za razvoj saradnje sa roditeljima/starateljima, organom upravljanja, reprezentativnim sindikatom i širom zajednicom;
stručni saradnik u školi – nisu objavljeni standardi kompetencija;
stručni saradnik u domu učenika – nisu objavljeni standardi kompetencija
Prioritetna oblast:
Jačanje vaspitne uloge ustanove/škole u pravcu razvoja interkulturalnog obrazovanja, formiranja vrednosnih stavova neophodnih za život i rad u savremenom društvu
Opšti ciljevi:
Unapređivanje znanja nastavnika iz oblasti zdravstva i nauke u vaspitno-obrazovnom kontekstu i afirmacija zdravih životnih stilova i osnaživanje lične odgovornosti i međusobne solidarnosti kod zaposlenih i učenika
Specifični ciljevi:
Proširivanje znanja i uvid u koncept i istoriju zdravstvenog obrazovanja kao i njenu važnost za društvo u celini Proširivanje znanja i kompetencija nastavnika za pronalaženje, diskutovanje i prenos relevantnog znanja iz oblasti zdravstva i nauke Proširivanje znanja i kompetencija nastavnika u vezi sa oblastima virusnih infekcija, seksualnog i reproduktivnog kao i mentalnog zdravlja Osposobljavanje nastavnika za dalje samostalno napredovanje i istraživanje uz pomoć IKT-a Očekuje se podizanje nivoa zdravstvene pismenosti kod učenika, kao i uticaj na usvajanje zdravijih stilova života kod zaposlenih i učenika ali i u njihovim porodicama, smanjenje diskriminacije u školama, osnaživanje lične odgovornosti i međusobne solidarnosti kod zaposlenih i učenika
Očekivani ishodi obuke:
Osposobljeni polaz. seminara za samostalno izvođenje časova zdravstvene pismenosti. Osposobljeni polaz. seminara za samostalno vođenje sastanaka posvećenih zdravstvenoj pismenosti. Osposobljeni polaznici seminara za samostalno kreiranje i izvođenje kampanja zdravstvene pismenosti. Osposobljeni polaznici seminara za korišćenje internet pretraživača faktčeking programa prilikom pripreme časova zdravstvene pismenosti. Osposobljeni polaznici seminara za borbu protiv dezinformacija i lažnih vesti iz oblasti zdravstva i nauke. Uspešno pronalaze adekvatan materijal na internetu. Nastavnici kreiraju kvalitetnije multimedijalne prezentacije koje utiču na efikasnije usvajanje znanja učenika.Ostvarena kontinuirana saradnja i mentorski odnos sa profesionalcima
Teme programa:
1. dan
Predstavljanje
Istorija zdravstvene pismenosti i obrazovanja
Izazovi zdravstvene pismenosti – dezinformacije
Javno zdravlje i zdravstvena pismenost, izazovi našeg doba
Zdravstvena pismenost – praktičan rad
2. dan
Kognitivno-emotivni okviri i mogućnosti komunikacije zdravstvenih i naučnih činjenica
Kreiranje pozitivnih narativa – praktičan rad
Javno zdravlje: jedan čas
Evaluacija
Broj učesnika:
30
Trajanje programa :
dana: 2
bodova: 16
Cena:
2.700,00 dinara po učesniku, za grupu od 30 učesnika ( 80.000,00 bruto). Cena pokriva honorar realizatora, troškove materijala, štampanja uverenja, administrativne troškove. U cenu nisu uračunati putni troškovi i eventualno potrebe za smeštajem predavača ukoliko je kilometraža veća od 300 km u jednom pravcu
Course Features
- Lectures 0
- Quizzes 0
- Duration 2 days
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes