Autori:
Verica Lukić, Profesor razredne nastave, OŠ „Petar Tasić“, Lešnica; Slavica Petrović-Tadić, Doktor medicine, Opšta bolnica Loznica
Realizatori:
Verica Lukić, Profesor razredne nastave, OŠ „Petar Tasić“, Lešnica; Slavica Petrović-Tadić, Doktor medicine, Opšta bolnica Loznica
Oblast:
zdravstveno vaspitanje
Kompetencija koju program razvija kod ciljne grupe:
nastavnik razredne nastave – kompetencije nastavnika za poučavanje i učenje;
nastavnik predmetne nastave – osnovna škola – kompetencije nastavnika za poučavanje i učenje;
nastavnik predmetne nastave – gimnazija – kompetencije nastavnika za poučavanje i učenje;
nastavnik opšteobrazovnih predmeta – srednja stručna škola – kompetencije nastavnika za poučavanje i učenje;
nastavnik stručnih predmeta – srednja stručna škola – kompetencije nastavnika za poučavanje i učenje;
nastavnik u školi za obrazovanje odraslih – kompetencije nastavnika za poučavanje i učenje;
nastavnik opšteobrazovnih predmeta – u srednjoj umetničkoj školi (muzičke, baletske, likovne) – kompetencije nastavnika za poučavanje i učenje;
nastavnik izbornih i fakultativnih programa/predmeta – kompetencije nastavnika za poučavanje i učenje;
nastavnik u školi za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju – kompetencije nastavnika za podršku razvoju ličnosti deteta i učenika ;
vaspitač u predškolskoj ustanovi – kompetencije vaspitača u neposrednom radu sa decom;
vaspitač u domu učenika – kompetencije vaspitača u neposrednom radu sa decom;
medicinska sestra – vaspitač – kompetencije vaspitača u domu učenika i školi sa domom učenika za pružanje podrške učenicima;
direktor/pomoćnik direktora – kompetencije direktora za planiranje, organizovanje i kontrola rada ustanove;
stručni saradnik u predškolskoj ustanovi – nisu objavljeni standardi kompetencija;
stručni saradnik u školi – nisu objavljeni standardi kompetencija;
saradnik (pedagoški, andragoški asistent i pomoćni nastavnik) – nisu objavljeni standardi kompetencija;
stručni saradnik u domu učenika – nisu objavljeni standardi kompetencija
Prioritetna oblast:
Metodika rada sa učenicima kojom se podstiče razvoj funkcionalnih znanja, veština i stavova (učenje i nastava orijentisani na kompetencije i ishode, aktivno učenje, istraživačke metode, tematska nastava, projektno učenje)
Opšti ciljevi:
Podizanje nivoa svesti o značaju ishrane u čuvanju i unapređenju zdravlja i prevenciji bolesti u kojima je ishrana vodeći faktor rizika. Edukovati učesnike da znanja primene na sebi i implementiraju učenicima kroz školske sadržaje.
Specifični ciljevi:
Uviđanje značaja i pronalaženje načina da se razgovara o pravilnoj ishrani kod učenika i osoba iz okruženja. Sprovođenje obuke za one koji su sa učenicima u neposrednom kontaktu da prošire znanja iz oblasti ishrane, i da više,veštije, otvorenije razgovaraju o ishrani koja utiče na zdravlje. Unapređenje komunikacijske veštine nastavnika, kao i unapređene veštine timske komunikacije. Osposobljavanje vaspitača, učitelja,nastavnika za prepoznavanje situacija nepravilne ishrane i prikaz aktivnosti kojima se motivišu učenici da se pravilno hrane. Uključivanje dece u radionice i zabavne igre vezane za ishranu. Podsticati kreativnosti nastavnika da sami osmišljavaju različite načine realizacije pojedinih sadržaja iz programa. Razmena primera dobre prakse.
Očekivani ishodi obuke:
Po završetku obuke očekuje se da će učesnici obuke biti osposobljeni da razvijaju kod učenika motivaciju,da se podstaknu veštine razmišljanja o pravilnoj ishrani, da primenjuju stečena znanja o zdravoj, pravilnoj ishrani, da će deca edukovati svoje roditelje, da steknu pravilan stav prema ishrani, da se pravilno hrane. Da će učesnici primenjivati predložene aktivnosti i sami osmišljavati nove, različite načine realizacije pojedinih sadržaja iz programa.
Teme programa:
1. dan
Program i pravila rada
Ulazni test
Rezultati istraživačkog rada vezanog za pravilnu ishranu dece
Principi pravilne ishrane
Piramida pravilne ishrane
Grupe namirnica iz piramide
Radionica: pravljenje dnevnog jelovnika za zdravu osobu
Ishrana kao faktor rizika za javljanje bolesti
Rezultati istraživanja u Savetovalištu za ishranu ZC.
Poruke potrošačima u izboru hrane
Šta znači odgovorno koristiti hranu?
Korisni saveti za zdravu ishranu
Radionica: koja hrana sigurno vodi u bolest
Kako se hrane školarci?
Zavoleti zdravu hranu.
Naši predlozi za aktivnosti
Savetnici u učenju
Izlazni test
evaluacija
Broj učesnika:
30
Trajanje programa:
dana: 1
bodova: 8
Cena:
1.600,00 dinara po učesniku, za grupu od 30 učesnika ( 47.000,00 bruto). Cena pokriva honorar realizatora, troškove materijala, štampanja uverenja, administrativne troškove. U cenu nisu uračunati putni troškovi i eventualno potrebe za smeštajem predavača ukoliko je kilometraža veća od 300 km u jednom pravcu
Course Features
- Lectures 0
- Quizzes 0
- Duration 1 day
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes