Autori:
Gordana Milovanović, Diplomirani pedagog, Ekonomska škola ,,Valjevo”; Milena Petrović, Specijalista za oblast metodika srpskog , Valjevska gimnazija
Realizatori:
Gordana Milovanović, Diplomirani pedagog, Ekonomska škola ,,Valjevo”; Milena Petrović, Specijalista za oblast metodika srpskog , Valjevska gimnazija; Veljko Ćirović, , Valjevska gimnazija; Gordana Avramović, diplomirani psiholog, Valjevska gimnazija
Oblast:opšta pitanja nastave
Kompetencija koju program razvija kod ciljne grupe:
nastavnik razredne nastave – kompetencije nastavnika za poučavanje i učenje;
nastavnik predmetne nastave – osnovna škola – kompetencije nastavnika za poučavanje i učenje;
nastavnik predmetne nastave – gimnazija – kompetencije nastavnika za poučavanje i učenje;
nastavnik opšteobrazovnih predmeta – srednja stručna škola – kompetencije nastavnika za poučavanje i učenje;
nastavnik stručnih predmeta – srednja stručna škola – kompetencije nastavnika za poučavanje i učenje;
nastavnik stručnog predmeta u osnovnoj/srednjoj umetničkoj školi (muzičke, baletske, likovne) – kompetencije nastavnika za poučavanje i učenje;
nastavnik izbornih i fakultativnih programa/predmeta – kompetencije nastavnika za poučavanje i učenje;
direktor/pomoćnik direktora – kompetencije direktora za praćenje i unapređivanje rada zaposlenih;
stručni saradnik u školi – nisu objavljeni standardi kompetencija
Prioritetna oblast:
Jačanje kompetencija za procenjivanje ostvarenosti obrazovnog-vaspitnog rada i postignuća učenika (praćenje napredovanja učenika, samovrednovanje, formativno ocenjivanje, vršnjačko ocenjivanje)
Opšti ciljevi:
Unapređivanje kompetencija učenika, nastavnika, stručnih saradnika i direktora za razumevanje i primenu motivacionih strategija tokom učenja.
Specifični ciljevi:
Razvijanje veština nastavnika za kreiranje sopstvene strategije motivisanja učenika Osposobljavanje nastavnika za primenu različitih strategija motivisanja učenika koje su u funkciji daljeg učenja. Osnaživanje nastavnika da pruže podršku učenicima u razvijanju efikasnih sopstvenih strategija učenja i motivacije za učenje. Osvešćivanje nastavnika o njihovoj ulozi u stvaranju unutrašnje motivacije kod učenika, tj. podsticanju samopouzdanja, samopoštovanja i podizanju nivoa aspiracija svih učenika. Osnaživanje nastavnika za stvaranje podsticajnih uslova, primenu adekvatnih metoda u cilju motivisanja učenika za efikasnije učenje.
Očekivani ishodi obuke:
Nastavnici poznaju različite načine motivisanja učenika u oblasti nastave i učenja. Nastavnici bolje razumeju povezanost planiranja nastave i motivacije, što će direktno uticati na promenu njihovog dosadašnjeg iskustva i saznanja o načinima motivacije i ulozi učenika u procesu. Nastavnici iniciraju različite aktivnosti za planiranje strategija motivacije u nastavi.
Teme programa:
1. dan
Predstavljanje programa, načina rada
Komponentne učenja
Šta znači biti motivisan
Motivacija za školsko učenje
Vrste motivacije
Karakteristike motivacione klime u odeljenju
Motivacioni profili učenika
Motivisanje učenika različitih motivacionih profila
Uloga nastavnika u stvaranju unutrašnje motivacije kod učenika
Razvijanje želje kod učenika za sopstvenim napredovanjem
Slabljenje motivacije za učenjem
Osnaživanje učenika
Saveti za nastavnike u procesu motivacije učenika i prevazilaženje demotivišućih situacija
Didaktički modeli organizovanja obrazovno-vaspitnog rada u cilju održavanja motivacije za učenje
Evaluacija seminara
Broj učesnika:
30
Trajanje programa:
dana: 1
bodova: 8
Cena:
1.600,00 dinara po učesniku, za grupu od 30 učesnika ( 47.000,00 bruto). Cena pokriva honorar realizatora, troškove materijala, štampanja uverenja, administrativne troškove. U cenu nisu uračunati putni troškovi i eventualno potrebe za smeštajem predavača ukoliko je kilometraža veća od 300 km u jednom pravcu.
Course Features
- Lectures 0
- Quizzes 0
- Duration 1 day
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes