Autori:
Danijela Obradović, magistar, OŠ“Desanka Maksimović“ Valjevo; Mira Jovanović, Doktor pedagoških nauka , Akademija strukovnih studija Šabac, Odsek studija
Realizatori:
Danijela Obradović, magistar, OŠ“Desanka Maksimović“ Valjevo; Mira Jovanović, Doktor pedagoških nauka , Akademija strukovnih studija Šabac, Odsek studija
Oblast:predškolsko vaspitanje i obrazovanje
Kompetencija koju program razvija kod ciljne grupe:
vaspitač u predškolskoj ustanovi – kompetencije vaspitača u neposrednom radu sa decom;
medicinska sestra – vaspitač – kompetencije vaspitača u neposrednom radu sa decom;
stručni saradnik u predškolskoj ustanovi – kompetencije stručnih saradnika u PU za razvijanje kvaliteta realnog programa;
direktor/pomoćnik direktora – kompetencije direktora za praćenje i unapređivanje rada zaposlenih
Prioritetna oblast:
Primena inkluzivnog i demokratskog pristupa u vaspitanju i obrazovanju u cilju obezbeđivanja kvalitetnog obrazovanja za sve (individualizacija i diferencijacija, prevencija osipanja iz obrazovanja, pružanje dodatne obrazovne podrške učenicima iz osetljivih grupa uključujući i podršku prelasku učenika na sledeći nivo obrazovanja i vaspitanja, rad sa darovitim učenicima)
Opšti ciljevi:
Jačanje profesionalnih kompetencija učesnika,traganje za optimalnim rešenjima u podizanju kvaliteta neposrednog rada sa potencijalno darovitom decom,senzibilizacija vaspitača na potrebe darovitih u skladu sa novom programskom koncepcijom Godine uzleta
Specifični ciljevi:
Sticanje znanja o fenomenu i prirodi darovitosti, o njenom razvoju, o karakteristikama porodice darovitog deteta, o pravovremenom uočavanju potencijalno darovite dece, uloga vaspitača u razvoju realnog programa sa darovitom decom, sticanje znanja o strategijama rada u vrtiću. Pomoć u praktičnoj primeni Novih osnova Godine uzleta – deo vezan za unapređenje veština prepoznavanja i odgovaranja na specifične razvojne i obrazovne potrebe darovite dece
Očekivani ishodi obuke:
Po završetku obuke učesnici će biti osposobljeni da: – prepoznaju potencijalno darovito dete, uključujući različite tipove i nivoe darovitosti – primene ključne principe vaspitača u razvoju realnog programa sa darovitom decom u vrtiću – podstiču aktivno učenje i kreativno mišljenje potencijalno darovite dece – primene različite strategije rada vaspitača sa darovitom decom u skladu sa njihovim razvojnim i obrazovnim potrebama i podrže razvoj i napredovanje darovite dece u vrtiću – primene projektni pristup orijentisan na dobrobit deteta kroz odnose u realnim situacijama delanja – primene u radu niz na seminaru obrađenih igrovnih aktivnosti predviđenih za podsticanje različitih dečijih sposobnosti i učenje kroz istraživanje i igru
Teme programa:
1. dan
Ko je darovito dete?
Razvoj darovitosti, tipovi i nivoi darovitosti, osobine i vaspitno-obrazovne potrebe darovite dece
Načela i modeli rada sa darovitom decom predškolskog uzrasta u vrtiću
Aktivnosti,igre (otvorena,proširena,vođena igra) za podsticanje različitih sposobnosti darovite dece
Broj učesnika:
30
Trajanje programa:
dana: 1
bodova: 8
Cena:
1.600,00 dinara po učesniku, za grupu od 30 učesnika ( 47.000,00 bruto). Cena pokriva honorar realizatora, troškove materijala, štampanja uverenja, administrativne troškove. U cenu nisu uračunati putni troškovi i eventualno potrebe za smeštajem predavača ukoliko je kilometraža veća od 300 km u jednom pravcu.
Course Features
- Lectures 0
- Quizzes 0
- Duration 1 day
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes