Autori:
Jasmina Vuletić, Profesor pedagogije, PU „Naše dete“ Šabac; Staniša Čabarkapa, Diplomirani pedagog, PU“Bambi“Loznica
Realizatori:
Jasmina Vuletić, Profesor pedagogije, PU „Naše dete“ Šabac; Staniša Čabarkapa, Diplomirani pedagog, PU“Bambi“Loznica
Oblast:predškolsko vaspitanje i obrazovanje
Kompetencija koju program razvija kod ciljne grupe:
vaspitač u predškolskoj ustanovi – kompetencije vaspitača u neposrednom radu sa decom;
medicinska sestra – vaspitač – kompetencije vaspitača u neposrednom radu sa decom;
stručni saradnik u predškolskoj ustanovi – kompetencije stručnih saradnika u PU za razvijanje kvaliteta realnog programa;
direktor/pomoćnik direktora – kompetencije direktora za rukovođenje procesom vaspitanja i učenja deteta u PU
Prioritetna oblast:
Jačanje kompetencija zaposlenih u predškolskoj ustanovi za primenu programske koncepcije „Godine uzleta”
Opšti ciljevi:
Unapređivanje prakse razvijanja realnog programa u vaspitnoj grupi
Specifični ciljevi:
Upoznavanje sa programskim pristupom usmerenim na odnose. Osnaživanje vaspitača da procenjuju i uvažavaju detetova rana iskustva i da na temelju te procene obezbeđuju programski kontekst u kome će se omogućiti deci da tragaju za odgovorima na pitanja koja sama postavljaju. Ovladavanje tehnikama za: – izbor projektnih tema relevantnih za decu (da pomaže deci da artikulišu problem, postave pitanja koja su za njih smislena i vredna istraživanja), – strukturiranje projekta (otvaranje,razvijanje i zatvaranje), – ptaćenje, vrednovanje i dokumentovanje projekta(sagledavanje procesa učenja i zajedničkog učešća). Ovladavanje tehnikama promišljanja prakse koja pruža podršku detetu.
Očekivani ishodi obuke:
Da učesnici obuke upotpune znanja o potencijalima i benefitima projektnog pristupa učenju, zasnovanog na podršci dobrobiti kroz odnose i delanje sa posebnim osvrtom na ulogu projektnog pristupa u ostvarivanju integrisanog učenja. Da učesnici obuke upotpune znanja o značaju osluškivanja inicijative i predloga dece, razmeni prethodnih iskustava pri definisanju projektnih tema(suštinskih pitanja) i ovladaju tehnikama unošenja provokacija za zajedničko istraživanje sa decom. Osnaživanje vaspitača da grade odnose zasnovane na: – vlastitoj uključenosti; – održavanju balansa i – uvažavanju deteta. Detaljnije upoznavanje sa strukturom projekata i načinom dokumentovanja projektnih aktivnosti kao i sa tehnikama praćenja situacija učenja i učešća dece.
Teme programa:
1. dan
Različita teorijska polazišta u kreiranju Osnova programa PVO
Integrisano učenje i projektni pristup planiranju
Struktura teme/projekta
Praćenje i dokumentovanje programa zasnovanog na projektnom pristupu
Evaulacija obuke
Broj učesnika:
30
Trajanje programa:
dana: 1
bodova: 8
Cena:
1.600,00 dinara po učesniku, za grupu od 30 učesnika ( 47.000,00 bruto). Cena pokriva honorar realizatora, troškove materijala, štampanja uverenja, administrativne troškove. U cenu nisu uračunati putni troškovi i eventualno potrebe za smeštajem predavača ukoliko je kilometraža veća od 300 km u jednom pravcu.
Course Features
- Lectures 0
- Quizzes 0
- Duration 1 day
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes