• Seminari, obuke
    [INSERT_ELEMENTOR id="8887"]
  • O CSU
    • O nama
    • Resurs
    • Referent lista
    • Partneri
      • Singidunum
    • Pitanja i odgovori
    • Kontakt
  • Vesti
  • Dokumenti
    • Dokumenti CSU
    • Javne nabavke
  • Galerija
  • Park nauke
    • Virtuelni obilazak Parka nauke
    • O Parku nauke
    • Instalacije u Parku nauke
      • Geografija
        • Globus Ding
        • Analematski časovnik
        • Meteorološka stanica
        • Šabački meridijan
      • Fizika
        • Edukativna fontana
        • Njutnovo klatno
        • Remen sistem
        • Dinamo biciklo
        • Brahistohrona
        • Parabolična zvučna ogledala
        • Zakon održanja momenta količine kretanja
        • Magnetni sto
      • Biologija
        • Aktivni model DNK
        • Pasivni model DNK
        • Čovek sistem – skeletni
        • Čovek sistem – kardiovaskularni
        • Botanička slagalica
      • Hemija
        • Kristal natrijum-hlorida
        • Pasivni model atoma
        • Aktivni model atoma
        • Grafenska učionica
        • Periodni sistem elemenata
      • Alternativni vidovi energije
        • Solarna klupa
        • Solarna školica
        • Solarni panel
        • Vetrogenerator
      • Matematika
        • Zlatni presek
        • Pitagorina teorema
        • Piramida sa vidikovcem
      • Optičke iluzije
      • Šah
    • Članci iz novina
    • Galerija slika
    • Video zapisi
  • Mejkers spejs
  • Trening Centar
  • KONKURSI
  • Projekti
    Da li imate neko pitanje?
    (+381) 15 391 599
    rcsabac@gmail.com
    csu_sabac
    • Seminari, obuke
      [INSERT_ELEMENTOR id="8887"]
    • O CSU
      • O nama
      • Resurs
      • Referent lista
      • Partneri
        • Singidunum
      • Pitanja i odgovori
      • Kontakt
    • Vesti
    • Dokumenti
      • Dokumenti CSU
      • Javne nabavke
    • Galerija
    • Park nauke
      • Virtuelni obilazak Parka nauke
      • O Parku nauke
      • Instalacije u Parku nauke
        • Geografija
          • Globus Ding
          • Analematski časovnik
          • Meteorološka stanica
          • Šabački meridijan
        • Fizika
          • Edukativna fontana
          • Njutnovo klatno
          • Remen sistem
          • Dinamo biciklo
          • Brahistohrona
          • Parabolična zvučna ogledala
          • Zakon održanja momenta količine kretanja
          • Magnetni sto
        • Biologija
          • Aktivni model DNK
          • Pasivni model DNK
          • Čovek sistem – skeletni
          • Čovek sistem – kardiovaskularni
          • Botanička slagalica
        • Hemija
          • Kristal natrijum-hlorida
          • Pasivni model atoma
          • Aktivni model atoma
          • Grafenska učionica
          • Periodni sistem elemenata
        • Alternativni vidovi energije
          • Solarna klupa
          • Solarna školica
          • Solarni panel
          • Vetrogenerator
        • Matematika
          • Zlatni presek
          • Pitagorina teorema
          • Piramida sa vidikovcem
        • Optičke iluzije
        • Šah
      • Članci iz novina
      • Galerija slika
      • Video zapisi
    • Mejkers spejs
    • Trening Centar
    • KONKURSI
    • Projekti

      Brahistohrona

      • Home
      • Brahistohrona

      BRAHISTOHRONE

      Pitanje po kom obliku putanje će čestica za najkraće vreme preći rastojanje između dve tačke u prostoru predstavlja problem brahistohrone (βραχίστος, grčki = najkraće; χρόνος, grčki = vreme).
      Istorija problema brahistohrona

      Johan Bernuli postavio je problem brahistohrona čitaocima Acta Eruditorum u junu 1697. Rešenje je objavio sledeće godine u maju u istom časopisu i naglasio da ovu nedoumicu rešava kriva koja je poznata kao Hajgensova tautohrona kriva. Ranije, 1638. Galileo je probao da reši sličan problem za putanju kojom se telo može najbrže spustiti između dve tačke na različitim visinama u svom delu Two New Sciences. Nacrtao je rešenje (Third Day, Theorem 22, Prop. 36) u kojem luk krive uvek predstavlja brži put, nego bilo koja tetiva krivih koja spaja dve tačke. (Galilej je tada rekao: „Ako neko smatra da je najkraće rastojanje izmeću početne i krajnje tačke prava linija, možda nije u pravu jer se ispostavlja da to i nije baš tako“). Aparaturu na slici napravio je Francesco Spighi i čuva se u Museo Galileo u Firenci.



      BRACHISTOCHRONE

      The question on which form of trajectory shall a particle cross the distance between two points in space in the shortest possible time represents the problem of the brachistochrone (βραχίστος, Greek = shortest; χρόνος, Greek = time).

      The history of the brachistochrone

                  Johann Bernoulli presented the problem of brachistochrone to the readers of Acta Eruditorum in June 1697. He published the solution to the problem in May next year in the same journal and he emphasized that this dilemma can be solved by means of a curve known as Huygens tautochrone curve. Earlier than that, in 1638, Galileo tried to solve a similar problem of the path on which the body can descend the fastest between two points at different heights in his book Two New Sciences. He drew the solution (Third Day, Theorem 22, Prop. 36) in which arc of the curve always presents a faster path than any of the curve chords that connect the two points. (At the time, Galileo said: “If someone believes that the shortest distance between the start and the end point is a straight line, they may be wrong because it turns out that it is not quite so”). The apparatus in the picture was made by Francesco Spighe and it is kept at the Museo Galileo in Florence.

      Pretraži

      Seminari-obuke

      • Deca/učenici kojima je potrebna dodatna pomoć u obrazovanju
      • Informatika
      • Opšta pitanja nastave
      • Predškolsko vaspitanje i obrazovanje
      • Prirodne nauke
      • Umetnosti
      • Vaspitni rad
      • Zdravstveno vaspitanje

      Kategorije vesti

      • CPN (61)
      • Dogadjaji u CSU (79)
      • Ostalo (7)
      • Park nauke (23)
      • Trening centar (45)
      375 Napredno korišćenje MS Word, PowerPoint i veb alata za povećanje kompetencija prosvetnih radnika

      375 Napredno korišćenje MS Word, PowerPoint i veb alata za povećanje kompetencija prosvetnih radnika

      Бесплатно
      1111 Google aplikacije – najlakši i najjednostavniji način za pripremanje i korišćenje nastavnog materijala

      1111 Google aplikacije – najlakši i najjednostavniji način za pripremanje i korišćenje nastavnog materijala

      Бесплатно
      1107 VODIČ ZA VASPITAČE – PORODICA U VRTLOGU ZAVISNOSTI

      1107 VODIČ ZA VASPITAČE – PORODICA U VRTLOGU ZAVISNOSTI

      Бесплатно
      1060 Uvođenje modifikovanih i tradicionalnih duvačkih instrumenata u muzičke škole

      1060 Uvođenje modifikovanih i tradicionalnih duvačkih instrumenata u muzičke škole

      Бесплатно
      923 „Modelarstvo- program obuke nastavnika u izradi modela“

      923 „Modelarstvo- program obuke nastavnika u izradi modela“

      Бесплатно

      CSU Šabac

      Nikole Tesle 1a

      (+381) 15 391 599

      rcsabac@gmail.com

      PIB: 106619708

      JBBK: 80692

      CSU Šabac

      • O nama
      • Resurs
      • Kontakt

      INFO

      • Seminari
      • Vesti
      • Trening Centar

      Vizuelno

      • Galerija slika
      • Galerija
      • Virtuelni obilazak Parka nauke

      2021 © CENTAR ZA STRUČNO USAVRŠAVANJE ŠABAC / Developed by Tash&Craft